BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, October 26, 2009

::cOrEtAnKu::

entah mengapa hari ini seperti mahu ku coretkan sesuatu di lembar hatiku..aku dirundung pilu..pilu yang bermain - main di hatiku saban waktu..haruskah aku meluahkan pada selembar paparan yang menjadi tatapan umum???aku tidak mengerti mengapa..dimanakah tanggungjawab yang dulunya berkobar disuarakan tatkala kaki ini menginjak ke suatu tempat??dimana tanggungjawab yang harus digalas??dimana tanggungjawab seseorang kepadaku??apakah ini semua harus aku coretkan di lembar yang kosong ini??sayangnya..anganan hanya tinggal kenangan..hanya tinggal omongan kosong..pergi bagai angin lalu..menyapu muka..ya tuhan..aku mohon kepadamu..diberikan sekeping hati yang tabah..diberikan sedikit kekuatan padaku untukku terus tabah dalam menghadapi semua ini..ya tuhan..andai kalimahku mengguris hati sesama saudaraku..ampunilah daku..kerna sesungguhnya lidah ini bebas membicarakan apa jua tanpa memikirkan natijahnya..ya tuhan..sedarkanlah aku akan permainan dunia ini..dunia yang seakan roda basikal..pada saat ini aku sedar diriku berada dibawah..lindungilah daku dari kekejaman dunia ini ya tuhan..berilah daku sedikit cahaya untuk ku terus menuju ke jalanmu..tenangkanlah hati ini..seperti tenangnya air kali yang mengalir damai..aku mohon padamu ya ALLAH...........................-

0 comments: